Вітаємо!
Вітаємо!
студенток І курсу Факультету психології: Ященко Анну Валентинівну, Прокопенко Олександру Русланівну, Короп Анастасію Вікторівну, Висоцьку Владиславу Вікторівну, Пінчук Кароліну Андріївну,Гавриш Вікторію Вікторівну, які посіли ІІІ місце на конкурсі ритмічної гімнастики серед збірних команд на святі «Руху, краси і здоров’я»!
Бажаємо їм подальших творчих успіхів та перемог!
Кафедра теоретичної та консультативної психології
- Про кафедру
- Історія кафедри
- Професорсько-викладацький склад
- Освітні програми
- Акредитація
- Наукова діяльність
- Практичне навчання
- Навчально-методична робота
- Робота зі студентами
Про кафедру
Завідувач кафедри - Кашпур Юрій Михайлович, кандидат психологічних наук, доцент.
Кафедра здійснює підготовку фахівців зі спеціальності «Психологія», Спеціалізації «Психологічне консультування», та «Психологія тренерської діяльності» за такими ступеніями вищої освіти: бакалавр, магістр.
Контакти: р. тел: 422-25-46
email Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Історія кафедри
Кафедра теоретичної та консультативної психології Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова заснована в 2007 році. Першим завідувачем кафедри була доктор психологічних наук, професор, нині декан факультету психології І.С. Булах. Після переходу І.С. Булах на посаду декана факультету психології кафедру очолювала доктор психологічних наук, доцент В.В.Волошина. Нині завідувачем кафедри є кандидат психологічних наук, доцент Ю.М. Кашпур.
Сьогодні на кафедрі працюють доктори психологічних наук, професори І.С. Булах, В.В. Волошина, А.М. Грись, В.У. Кузьменко, Л.М. Співак, доктор педагогічних наук, професор Н.В. Гузій, кандидати психологічних наук, доценти Ю.А. Алєксєєва, Н.І. Бігун, О.А. Виходцева, О.В. Гоголь, Ю.М. Кашпур, Л.В. Лупійко, О.А. Ляшенко, Л.М. Сокол.
Значний внесок у розвиток кафедри зробили викладачі, які в різні періоди працювали на кафедрі. Це – доктор психологічних наук, професор, академік НАПН України І.Д. Бех, доктор психологічних наук, доцент О.М. Гріньова, доктор психологічних наук, професор В.М. Чернобровкін, доктор психологічних наук, професор Е.О. Помиткін, доктор психологічних наук, професор І.М. Бушай, доктор психологічних наук, професор В.А. Чернобровкіна та інші.
Змістовна та систематична співпраця здійснюється викладачами кафедри із різними освітніми установами та науковими організаціями: Інститутом психології НАПН України ім. Г.С. Костюка, Інститутом проблем виховання НАПН України, Інститутом обдарованої дитини НАПН України, Національним авіаційним університетом, Національним університетом «Києво-Могилянська академія», Сумським державним педагогічним університетом імені А.С. Макаренка, Університетом Григорія Сковороди в Переяславі, Національним університетом «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка, Чернівецьким національним університетом імені Ю. Федьковича, Центральноукраїнським державним педагогічним університетом імені В. Винниченка, Одеською юридичною академією, Одеським національним університетом імені І.І. Мечникова, Шуменським університетом імені Єпископа Костянтина Преславського (Болгарія), Люблінським Католицьким Університетом Іоанна Павла (Польща), кафедрою психології Міжрегіональної академії управління персоналом, а також закладами дошкільної та середньої освіти міста Києва.
Кафедра теоретичної та консультативної психології забезпечує професійну підготовку фахівців психології бакалавратури та магістратури за напрямом 05 Соціальні та поведінкові науки, спеціальності 053 Психологія. Впроваджується навчання за освітньою програмою: "Психологія консультування" – сфера професійної діяльності – спеціаліст з індивідуального та групового консультування у різних сферах життєдіяльності людини, зокрема на виробництві, в науково-дослідних інститутах різного профілю, у бізнесі, управлінні, торгівлі, сімейному середовищі. Перспективною стала ідея відкриття освітньої програми "Психологія тренінгової діяльності" – сфера придатності – коуч, психолог-тренер індивідуальної та групової діяльності, проведення психологічних тренінгів в середніх загальноосвітніх школах, соціальних центрах, психологічних службах для молоді, в бізнес-організаціях. Окрім цього впроваджується освітньо-наукова програма підготовки докторів філософії у галузі психології «Педагогічна та вікова психологія»
Крім того, викладачі кафедри забезпечують викладання психологічних дисциплін на інших факультетах університету. В останні роки викладачі кафедри удосконалюють викладацьку майстерність у застосуванні інноваційних технологій викладання психологічних дисциплін, опановують сучасні форми та новаторські техніки взаємодії зі студентською аудиторією, поглиблюють здатність користуватись технологіями й різноманітними інструментами дистанційного викладання.
Широким є спектр науково-дослідницьких інтересів членів кафедри, який охоплює різні аспекти теоретичного і практичного забезпечення підготовки майбутніх фахівців, зокрема, у напрямку реалізації особистісно-орієнтованого підходу у процесі професійної підготовки майбутніх психологів. Систематично на базі кафедри проводиться Міжнародна науково-практична конференція «Актуальні проблеми консультативної психології», видається збірник наукових праць «Науковий часопис. Серія 12. Психологія», проводяться методологічні та методичні семінари. Члени кафедри є активними учасниками багатьох Міжнародних та Всеукраїнських конференцій, вебінарів, тренінгів, науково-практичних семінарів і круглих столів.
У 2020 році на базі кафедри створено і активно функціонує психологічний кабінет, де проводяться практичні заняття з консультативної і тренінгової діяльності. Керівництво діяльністю психологічного кабінету здійснює кандидат психологічних наук, доцент Н.І.Бігун. В період карантину, запровадженого через пандемію COVID-19, на базі кабінету психології створено кризову консультативну групу. До складу групи увійшли досвідчені психологи та психотерапевти (Г.А. Дьоміна, О.А. Ляшенко, Д.Д. Отич, Н.М. Улько, О.І. Якимчук), які працюють на факультеті, а також завідувач кабінету психології Н.І. Бігун і психолог кабінету О.О. Коломійчук. Фахівці кризової групи надають якісну психологічну допомогу усім студентам, викладачам та працівникам НПУ імені М.П. Драгоманова.
Членами кафедри успішно організовується наукова робота студентів. Під керівництвом досвідчених викладачів працює 7 проблемних груп, щорічно проводиться Тиждень студентської науки, Всеукраїнський психологічний фестиваль «Фенікс Фест», відзначається День психолога, проводиться олімпіада із психології. Автори кращих наукових розробок беруть участь у Міжнародних та Всеукраїнських студентських наукових конференціях і Всеукраїнських олімпіадах. Під керівництвом доцентів Волошиної В.В., Бігун Н.І., Лупійко Л.В. у 2017, 2018, 2019 р.р. студентки факультету Бондарчук О.Ю., Антонова А.А., Чевельча Т.В. займали призові місця у Всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт.
Викладачами кафедри постійно здійснюється просвітницько-виховна робота. Студенти кафедри беруть найактивнішу участь у проведенні загальноуніверситетських, міських та державних культурно-масових заходів, зокрема щорічному концерті-реквієму «Чорнобиль – молодь буде пам’ятати», Дні Соборності України, у декаді української мови до Дня української писемності тощо.
Викладачі кафедри теоретичної та консультативної психології беруть активну участь у факультетських традиційних заходах, зокрема: «Посвята у першокурсники», «Дебют першокурсника», Батьківські збори, флешмоб «Прийди у вишиванці», «День відкритих дверей», святкові концерти до Дня вчителя, Дня закоханих, річниці створення факультету, випускного вечора студентів тощо.
Члени кафедри багато уваги приділяють корифеям психологічної науки, викладачам, які багато років працювали у нашому Університеті. Кафедрою започаткована рубрика «Ювіляр року », в межах якої проводяться зустрічі з видатними особистостями, ювілейні вечори, тематичні дискурси, круглі столи, методичні семінари. Так у грудні 2010 р. був проведений круглий стіл – семінар присвячений видатному вітчизняному вченому, доктору психологічних наук, професору О.В.Скрипченку, а у листопаді 2011р. членами кафедри був проведений круглий стіл, присвячений 80-річному ювілею українського психолога В.О. Соловієнка. До участі в круглих столах були запрошені відомі українські психологи та майбутні психологи – студенти, магістри, аспіранти. З яскравими промовами виступали академік С.Д. Максименко, професор І.С. Булах, професор Л.В. Долинська, професор Л.М. Ширяєва та багато інших.
Наразі кафедра теоретичної та консультативної психології є потужним центром підготовки психологів, рівень кваліфікації яких відповідає вимогам соціального запиту сучасної України.
До важливого наукового доробку співробітників кафедри теоретичної та консультативної психології можна віднести праці:
Булах І.С. Психологія особистісного зростання підлітка: монографія. – К.:НПУ імені. М.П.Драгоманова, 2003. – 340с.
Булах І.С. Психологія життєвих криз особистості. – Вінниця, ТОВ «Нілан-ЛТД», 2015. –110 с.
Волошина В.В. Аксіопсихологія професійної підготовки майбутнього психолога у вищих педагогічних закладах освіти: монографія. –Вінниця, ТОВ «Нілан-ЛТД», 2014. – 274 с.
Волошина В.В. Психологічні технології підготовки майбутніх психологів:монографія. – Вінниця, ТОВ «Нілан-ЛТД», 2015. – 391 с.
Грись А. М. Сучасні проблеми соціально-психологічної адаптації внутрішньо переміщених осіб в Україні. / А. М. Грись Pedagogy and
Psychology Science and Education a New Dimension, V (53), Issue: 114, 2017. – С. 73-77. (Web of Scіence Core Collection) А. М. Grys Trauma mechanismus and the self-preservation system of the inner self. / А. М. Грись Pedagogy and Psychology Science and Education a New Dimension, V (57), Issue: 129, 2017. – С. 59-65. (Web of Scіence Core Collection)
Гузій Н.В. Дидаскалогічна освіта як акмеологічний вектор професійно-педагогічної підготовки освітянських кадрів // Теорія та методика професійно-педагогічної підготовки освітянських кадрів: акмеологічні аспекти : монографія / керівн. авт. кол. Н.В.Гузій ; Мін-во освіти і науки України, Нац. пед.ун-т імені М.П.Драгоманова. – Київ : Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2018. – С.307-358.
Гузій Н.В. Педагогічний професіоналізм: історико-методологічні та теоретичні аспекти /Н.В.Гузій: монографія. – Київ : Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2004. – 243 с.
Курсова робота з психології: Методичні рекомендації / За ред. Булах І.С., Кашпура Ю.М. – К. НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2012. – 51 с.
Консультативна психологія: підручник. І.С. Булах, В.У. Кузьменко, Е.О. Помиткін та інші: – Вінниця: ТОВ «Нилан -ЛТД», 2015. – 482 с.
Консультативна психологія:хрестоматія. І.С. Булах, В.У. Кузьменко, В.В.Волошина та інші: – Вінниця: ТОВ «Нилан -ЛТД», 2015. – 545 с.
Кузьменко В.У. Розвиток індивідуальності дитини 3-7 років: монографія.– К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2005. – 354 с.
Кузьменко В.У., Кобернік О.Г. Відверті розмови психолога з батьками та підлітками: навчально-методичний посібник. – К.:Нора-прінт, 2013. – 152с.
Практична психологія: комплекс типових навчальних програм К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2008.
Психологія. Комплекс програм нормативних навчальних дисциплін професійної та особистісно орієнтованої підготовки бакалаврів, спеціалістів і магістрів: навчальний посібник //авт. кол.: І.С. Булах, І. М. Бушай, В. У. Кузьменко та інші. – К.: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2013. – 501 с.
Співак Л. М. Психологія розвитку національної самосвідомості особистості в юності : монографія. – Кам’янець-Подільський : ТОВ «Друкарня Рута», 2015. – 300 с.
Spivak, L., & Kovalenko, O. (2018). Language of Communication as an Important Condition for the Development of National Identity During Ukrainian Students. Psycholinguistics, 24(1), pp. 304-319. (Web of Scіence Core Collection)
Spivak, L. (2017). Transformation of personality’s national self-consciousness in youth. Science and Education, 7, pp. 115-119. (Web of Scіence Core Collection)
Професорсько-викладацький склад
Кашпур Юрій Михайлович
Кашпур Юрій Михайлович – завідувач кафедри теоретичної та консультативної психології, кандидат психологічних наук, доцент, гарант бакалаврської освітньої програми «Психологічне консультування».
Електронна пошта: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
ORCID iD https://orcid.org/0000-0002-0259-1137
Детальніше: Кашпур Юрій Михайлович
Ляшенко Олексій Андрійович
Ляшенко Олексій Андрійович – кандидат психологічних наук, доцент кафедри теоретичної та консультативної психології факультету психології НПУ імені М.П. Драгоманова.
Електронна пошта: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
ORCID iD: https://orcid.org/0000-0002-2942-8284
Google Scholar:https://scholar.google.com.ua/citations?hl=uk&user=baX_gycAAAAJ
Детальніше: Ляшенко Олексій Андрійович
Людмила Василівна Лупійко
Людмила Василівна Лупійко - заступник декана з соціально-виховної роботи, кандидат психологічних наук, доцент кафедри теоретичної та консультативної психології.
Вчений ступінь: кандидат психологічних наук (19.00.07 – педагогічна та вікова психологія).
Посада: доцент кафедри теоретичної та консультативної психології.
Детальніше: Людмила Василівна Лупійко
Виходцева Ольга Анатоліївна
Кандидат психологічних наук, доцент.
Стаж роботи у вищій школі – 13 років, загальний стаж роботи у сфері освіти –20 років. У 2004 році відбувся захист кандидатської дисертації «Психологічні особливості засвоєння текстової інформації студентами вищих педагогічних закладів освіти».
Є досвід викладання наступних дисциплін психологічного циклу: «Загальна психологія з практикумом», «Вікова психологія», «Педагогічна психологія», «Історія психології», «Соціальна психологія», «Психологія управління», «Патопсихологія», «Тренінг самопізнання», «Тренінг мотивації діяльності», спецкурс «Психологічні основи опрацювання навчального тексту».
Детальніше: Виходцева Ольга Анатоліївна
Віра Ульянівна Кузьменко
Кузьменко Віра Ульянівна - доктор психологічних наук, професор кафедри теоретичної та консультативної психології факультету психології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова.
Детальніше: Віра Ульянівна Кузьменко
Гузій Наталія Василівна
Гузій Наталія Василівна
Науковий ступінь: доктор педагогічних наук
Вчене звання: професор
Почесне звання: заслужений працівник освіти України
Посада: професор кафедри теоретичної та консультативної психології
Електронна пошта: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
ОRCID ID: https://orcid.org/0000-0002-9158-9791
Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?user=Ja5St24AAAAJ&hl=ru
Освітні програми
Спеціалізація "Психологічне консультування"
Психолог-консультант - це форма практичної діяльності професійного психолога, яка полягає у безпосередній консультативній взаємодії з людьми з метою надання психологічної допомоги у прийнятті рішень відносно умов їх соціального чи особистісного життя, спрямованих на досягнення психологічного комфорту, зміни поведінки та особистісного зростання загалом.
Психолог-консультант розвиває навички клієнта у подоланні життєвих труднощів і негараздів, володіє вмінням налагоджувати та підтримувати міжособистісні взаємини з людьми, сприяє саморозвитку та самоорганізації клієнта, його здатності контролювати власне оточення та свої емоційні реакції, підвищує активність особистісного потенціалу клієнта, який потребує психологічної допомоги.
Психолог-консультант працює у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах, комерційних та приватних установах, соціально-психологічних центрах, громадських та політичних організаціях та може здійснювати приватну практика.
Спеціалізація "Психологія тренерської діяльності"
Психолог-тренер – це практикуючий психолог, який здійснює психологічне навчання та розвиток особистості, з метою формування у неї комунікативно-поведінкових навичок, необхідних для підвищення ефективності функціонування в оточуючій дійсності.
Психолог-тренер підвищує рівень конструктивних соціальних компетентностей особистості, її комунікативні міжособистісні взаємодії, життєву продуктивність, сприяє подоланню стресів, активізує рівень самостійності, дає можливість у ситуації ризику приймати життєво важливі рішення.
Психолог-тренер працює з клієнтами різного віку в навчальних закладах освіти, бізнес тренінгових центрах, громадських та політичних організаціях.
Практичне навчання
Бази практик
Голосіївський районний в місті Києві центр соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді
Центр раннього розвитку ВБО Даун Синдром
Кийвський міський центр зайнятості
Київський міський центр соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді
Київський палац дітей та юнацтва
Київський міський центр сім`ї "Родинний дім"
Центр соціально-психологічної реабілітації дітей №1 служби у справах дітей та сім`ї
Робота зі студентами
Соціально-виховна робота
Передача досвіду та культурних традицій факультету психології від випускників до першокурсників.
03.12.2020 за сприяння канд. психол. наук, доцента кафедри теоретичної та консультативної психології було організовано відеозустріч студентів першого року навчання з магістранткою другого року навчання Софією Інкіною, яка працює у Департаменті навчально-виховної роботи КПІ ім. Сікорського психологом відділу соціально-психологічної роботи Студентської соціальної служби.
Магістрантка має досвід роботи у дошкільному навчальному закладі та досвід роботи зі студентською молоддю. Під час відеозустрічі Софією Інкіною було проведено аналіз основних запитів, з якими звертаються батьки дітей-дошкільнят, а також аудиторія отримала вичерпні відповіді на запитання стосовно особливостей роботи психолога, який працює зі студентською молоддю.
Софія Інкіна – молодий спеціаліст з активною професійною та громадською позицією, такі зустрічі стимулюють майбутніх психологів до більш ретельного та свідомого опанування інформацією, яка знадобиться їм в подальшому під час здійснення професійної діяльності.
Кафедра психосоматики та психологічної реабілітації
- Про кафедру
- Історія кафедри
- Професорсько-викладацький склад
- Освітні програми
- Наукова діяльність
- Практичне навчання
- Навчально-методична робота
- Акредитація
- Робота зі студентами
Про кафедру
Завідувач кафедри - Мозгова Галина Петрівна доктор психологічних наук, професор.
Кафедра здійснює підготовку фахівців зі спеціальності «Психологія», Спеціалізації «Психологічна реабілітація», та «Психосоматика та психологія здоров'я» за такими ступеніями вищої освіти: бакалавр, магістр.
Контакти: р. тел: 422-25-46
Історія кафедри
Історія кафедри. Кафедра була створена 1 грудня 2011 року як кафедра практичної психології та психосоматики шляхом поділу кафедри практичної психології та психотерапії з метою забезпечення підготовки фахівців для спеціальності «Психологія» Інституту соціології, психології та управління Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова.
У 2016 році кафедра об’єдналася в собі кафедру галузевої психології та психології управління (Інституту соціально-психологічних наук та управління) та була перейменована на кафедру психосоматики та психологічної реабілітації.
З 1 березня 2017 року кафедра психосоматики та психологічної реабілітації функціонує як структурний підрозділ Факультету психології Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова.
Очолює кафедру доктор психологічних наук, професор Мозгова Галина Петрівна, автор понад 85 публікацій у фахових виданнях, 6 навчальних посібників, збірника тестових завдань, монографії «Психосоматичні захворювання у дітей та підлітків: Діагностика та реабілітація». Галина Петрівна нагороджена медаллю Г.С.Костюка «За наукові досягнення» (2015 р.).
Викладачі кафедри забезпечують викладання для всіх студентів спеціальності «Психологія» навчальні дисципліни загального циклу («Психофізіологія та психосоматика», «Система психологічної служби», «Основи психокорекції», «Реабілітаційна психологія», «Психологія творчості», «Основи профорієнтації та профвідбору», «Психологія професійної кар'єри», «Психологія професійних деструкцій») та дисципліни за вибором студентів («Основи психології здоров'я», «Психотерапія дітей та підлітків», «Основи нейрофізіології», «Психокорекція залежних форм поведінки», «Психологія розвитку дітей з психофізіологічними вадами»).
Кафедра здійснює підготовку фахівців зі спеціальності «Психологія» за спеціалізаціями «Психологічна реабілітація» та «Психосоматика та психологія здоров’я» на першому бакалаврському та другому магістерському рівнях вищої освіти.
На кафедрі систематично проводиться робота з підвищення фахового рівня викладацького складу. Викладачі кафедри проходять стажування в інших освітніх закладах, займаються вивченням передового досвіду своїх колег з інших ВНЗ, що дає змогу втілювати новітні методи навчання та виховання в процесі роботи із студентами факультету. Окрім того, викладачі кафедри є спеціалістами-практиками, визнаними вітчизняними (як-от, Українським союзом психотерапевтів) та міжнародними професійними спільнотами (зокрема, Європейською конфедерацією психоаналітичних психотерапій). Професійний рівень вони підвищують, беручи участь в освітніх проектах всесвітньо відомих психотерапевтичних та навчальних центрів, зокрема, Anna Freud Centrefor Childrenand Families (London).
Навчально-методичне забезпечення освітнього процесу на кафедрі організовується відповідно до затверджених навчальних планів. Викладачами з кожної навчальної дисципліни розроблено типові та робочі навчальні програми, методичні комплекси для забезпечення самостійної роботи студентів у відповідності до сучасних вимог.
Результати наукової діяльності викладачів активно впроваджуються в навчальний процес через керівництво написанням курсових, бакалаврських та магістерських робіт; підготовку студентів до участі в олімпіадах, виступах з доповідями та науковими розвідками на наукових студентських конференціях, підготовку та друк статей у наукових студентських збірниках.
Викладачі кафедри керують проблемними науковими групами, секціями науково-практичних конференцій, виступають з доповідями на науково-практичних конференціях різного рівня, видають результати власних наукових доробків у наукових збірниках.
Стратегічним напрямком розвитку кафедри психосоматики та психологічної реабілітації є створення системи професійної підготовки майбутніх психологів та перепідготовки психологів, супервізорів, психологів-реабілітологів, які б досконало володіли психотехнологіями реабілітації для всіх тих, хто потребує психологічної підтримки.
Відповідно до наукового напряму, затвердженого по кафедрі («Методологічні засади та психотехнології практичної психології та психологічної реабілітації в системі ВНЗ»), відводиться велика увага розробці наукової проблеми «Динаміка психосоматичних розладів у дітей та юнацтва та їх психокорекція». У руслі цієї проблеми розроблені типові навчальні, робочі програми та навчальні посібники (Хрестоматія «Психосоматика: психічне, тілесне, соціальне», «Молодь та юнацтво сучасної України: здоров’я, цінності, життєві пріоритети»).
Професорсько-викладацький склад
Мозгова Галина Петрівна
Мозгова Галина Петрівна народилась 27 березня 1958 року в місті Новоселиця
Чернівецької області.
Детальніше: Мозгова Галина Петрівна
Ханецька Тетяна Іванівна
Заступник завідувача кафедри
Доцент кафедри психосоматики та психологічної реабілітації факультету психології НПУ імені М. П. Драгоманова
Науковий ступінь, вчене звання: Кандидат психологічних наук, доцент
Детальніше: Ханецька Тетяна Іванівна
[title]
Вольнова Леся Миколаївна
Кандидат педагогічних наук (з 2007 р.), доцент (з 2011 р.), доцент кафедри психосоматики та психологічної реабілітації (з 2017 р.) факультету психології Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова.
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Детальніше: Леся Миколаївна Вольнова
Дьоміна Ганна Анатоліївна
Кандидат психологічних наук (з 2008 р.), доцент (з 2014 р.), доцент кафедри психосоматики та психологічної реабілітації (з 2017 р.) факультету психології Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова.
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Детальніше: Дьоміна Ганна Анатоліївна
Кушмирук Євгенія Сергіївна
Викладач кафедри психосоматики та психологічної реабілітації факультету психології Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова.
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Детальніше: Кушмирук Євгенія Сергіївна
Співак Любов Миколаївна
Співак Любов Миколаївна – доктор психологічних наук, професор, професор кафедри психосоматики та психологічної реабілітації.
Електронна пошта: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
ORCID:http://orcid.org/0000-0002-3653-5432
Детальніше: Співак Любов Миколаївна
Освітні програми
Освітні програми. Кафедра здійснює підготовку фахівців зі спеціальності «Психологія» за спеціалізаціями «Психологічна реабілітація» та «Психосоматика та психологія здоров’я» на першому бакалаврському та другому магістерському рівнях вищої освіти.
Студенти, що опановують спеціалізацію «Психологічна реабілітація» на бакалаврському рівні вищої освіти, по завершенню навчання зможуть працювати на таких посадах ДЕТАЛЬНІШЕ
Студенти, що опановують спеціалізацію «Психосоматика та психологія здоров'я» на бакалаврському рівні вищої освіти, по завершенню навчання зможуть працювати на таких посадах ДЕТАЛЬНІШЕ
Студенти, що опановують спеціалізації «Психологічна реабілітація» та «Психосоматика та психологія здоров'я» на магістерському рівні вищої освіти, по завершенню навчання зможуть працювати на таких посадах ДЕТАЛЬНІШЕ
Спеціалізація "Психологічна реабілітація"
Завдання освітньої програми «Психологічна реабілітація» полягає в отриманні студентами додаткових спеціальних професійних знань з питань допомоги психолога в екстремальних ситуаціях, психологічної реабілітації посттравматичних розладів, відновлення психічних можливостей, що були втрачені внаслідок впливу екстремальних подій, непродуктивного переживання життєвої кризи тощо.
Дисципліни спеціалізації «Психологічна реабілітація» (бакалаври): «Психологічна допомога в екстремальних ситуаціях», «Психологія стресу», «Психологічна реабілітація посттравматичних розладів», «Психологічна реабілітація в ситуації життєвих криз», «Культура спілкування психолога-реабілітолога», «Психологічна реабілітація залежної поведінки», «Тренінг розвитку толерантності до фрустрацій», спецкурс «Психологія травмуючих ситуацій».
Дисципліни спеціалізації «Психологічна реабілітація» (магістри): «Психологічна реабілітація учасників бойових дій та їх сімей», «Психопрофілактика та психокорекція дитячих психотравм», «Групові форми психологічної реабілітації», «Психологія міграції», спецкурс «Психологічна реабілітація хворих та осіб з інвалідністю».
Спеціалізація "Психосоматика та психологія здоров`я"
Завдання освітньої програми «Психосоматика та психологія здоров'я» полягає у розширенні та поглибленні знань студентів про зв'язок психічних процесів і соматичних реакцій, розладів та захворювань; формуванні здатності та готовності використовувати отримані знання у процесі психопрофілактики, психокорекції та психотерапії психосоматичних розладів та захворювань, у процесі розробки індивідуальних психотерапевтичних програм; оволодінні методами комплексної клініко-психологічної оцінки стану психічного здоров'я, навичками врахування медичних рекомендацій при розробці програми психологічної роботи з особами з психосоматичними розладами, психотехнологіями профілактики, корекції та терапії соматичних розладів.
Дисципліни спеціалізації «Психосоматика та психологія здоров'я» (бакалаври): «Нейропсихологія та нейрокорекція», «Психокорекція та психотерапія психосоматичних розладів», «Психологія тілесності», «Психодіагностика психосоматичних розладів», «Психосоматичне здоров'я в системі "мати-дитина"», «Тренінг розвитку психологічного здоров'я», Спецкурс «Позитивна терапія у психосоматиці».
Дисципліни спеціалізації «Психосоматика та психологія здоров'я» (магістри): «Психологічна допомога дітям з психосомотичними розладами», «Психологічний супровід важкохворих», «Психологія депривації», Тілесноорієнтована психотерапія психосоматичних розладів», спецкурс «Медична психологія».
Наукова діяльність
НАУКОВА ДІЯЛЬНІСТЬ КАФЕДРИ ПСИХОСОМАТИКИ ТА ПСИХОЛОГІЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ
(основні наукові видання, які входять до групи А,В, підручники, монографії, навчальні посібники, публікації в іноземних виданнях)
(2015-2020 рр.)
Навчально-методичні видання
- Психологічна реабілітація: комплекс робочих навчальних програм (для підготовки студентів спеціальності 053 “Психологія” освітньої програми «Психологічна реабілітація» освітньо-кваліфікаційного рівня «Бакалавр» та освітньо-кваліфікаційного рівня «Магістр») / За редакцією проф. Г.П. Мозгової / Авт. кол. кафедри психосоматики та психологічної реабілітації факультету психології (Мозгова Г.П., Ханецька Т.І., Дьоміна Г.А., Вольнова Л.М., Якимчук О.І.,Праченко О.К.,Кушмірук Є.С.) / Вид. 2. – Київ: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. – 424 с. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/31843
- Психосоматика та психологія здоров’я: комплекс робочих навчальних програм (для підготовки студентів спеціальності 053 ― Психологія освітньої програми «Психосоматика та психологія здоров’я» освітньо-кваліфікаційного рівня «Бакалавр» та освітньо-кваліфікаційного рівня «Магістр») / За редакцією проф. Г.П. Мозгової / авт. кол. кафедри психосоматики та психологічної реабілітації факультету психології (Мозгова Г.П., Ханецька Т.І., Дьоміна Г.А., Вольнова Л.М., Мельничук О.Б., Якимчук О.І.,Праченко О.К.,Кушмірук Є.С.) / Вид. 2 – Київ: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. – 427 с. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/31844
- Вольнова Л.М. Профілактика девіантної поведінки підлітків: Навч.-метод. посібник до спецкурсу «Психологія девіацій» для студентів спеціальності «Соціальна робота» у двох частинах. Ч. 1. Теоретична частина. – 2-ге вид., перероб і доповн. – К., 2016. – 188 с. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12327
- Вольнова Л.М. Профілактика девіантної поведінки підлітків: Навч.-метод. посібник до спецкурсу «Психологія девіацій» для студентів спеціальності «Соціальна робота» у двох частинах. Ч. ІІ. Практична частина. – 2-ге вид., перероб і доповн. – К., 2016. – 193 с. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11229
- Вольнова Л. М., Кушнірчук О. Р. Дослідження поведінкових практик як основа формування цільової групи соціально-педагогічної профілактики проституції неповнолітніх [Результати емпіричного дослідження]. Луцьк, 2017. 34 с. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19065
- Вольнова Л. М., Кушнірчук О. Р. Лабіринти спілкування: методичні рекомендації з формування конструктивних життєвих навичок та стратегій поведінки у вихованок шкіл-інтернатів. Луцьк, 2017. 46 с. https://independent.academia.edu/%D0%BB%D0%B5%D1%81%D1%8F%D0%B2%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0/Drafts
- Вольнова Л.М. Проектна діяльність як засіб підвищення рівня професійної підготовки майбутніх психологів: методичні рекомендації [Електронне видання]. Київ, 2018. 67 с. https://www.academia.edu/37884652/volnova.proektna_diyalnist.PDF
- Вольнова Л.М. Історія психології. Хрестоматія. Частина 1. Тематичні уривки з праць класиків психологічної науки [Електронне видання]. Київ: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. 76 c. URL:https://www.twirpx.com/file/3000798/
- Вольнова Л.М. Проектна діяльність як засіб підвищення рівня професійної підготовки майбутніх психологів: методичні рекомендації [Електронне видання], 2-е вид., виправлене і доповнене. Київ: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2019. 49 с. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23889
- Мельничук О.Б. Основи психоконсультування та психокорекції. Київ: Каравела 2015. 390 с.
Наукові видання, які входять до групи А
2019 рік
- Mozgova Galyna P., Beketova Galyna V., Shekera Oleh G., Pryimatchuk Liubava-Stephania M. Neurophysiological characteriscs of psychosomatic disorders and psychosomatic pathology in children and adolescents. Wiadomości Lekarskie Is. 2019, Tom LXXII, nr 12 cz. I, Pp.2282-2288. URL: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32124741/ (abstracted and indexed in: SCOPUS)
2020 рік
- Мозговая Г.П., Бекетова Г.В. Распостраненность, клинические особенности и прогнозирование течения психосоматической патологии у детей с нарушениями психофизического развития. Мир Медицины и Биологии. №1(71), 2020. Pp. 007-013. DOI 10.26724/2079-8334-2020-1-71-7-13
Фахові наукові видання, в тому числі ті,
які входять (з 2018 р.) до групи В
2015 рік
- Мозгова Г.П. Психосоматика: нейрофізіологічні характеристики. Актуальні проблеми психології: зб. наук. праць Інституту пс-ії імені Г.С.Костюка НАПН України, 2015. Вип.37. C.123-131. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vird_2015_37_22.
- Вольнова Л.М. Виявлення ознак важковиховуваності у підлітків як передумова профілактики їх девіантної поведінки. Актуальні проблеми психології : зб. наук. праць Інституту пс-ії імені Г.С.Костюка НАПН України. Том ХІ: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості. 2015. Випуск 13. С.6-14. http://appsychology.org.ua/data/jrn/v11/i13/3.pdf
- Вольнова Л. М. Психолого-педагогічні аспекти профілактичної роботи з типологічними групами важковиховуваних підлітків. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 11. Соціальна робота. Соціальна педагогіка : зб. наук. праць. К. : НПУ імені М.П.Драгоманова, 2015. Вип. 20. С. 125-134. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12601
- Дьоміна Г.А. Комунікабельність майбутніх фахівців соціальної сфери, що працюватимуть з девіантами. Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. Том. ХІ.: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості. 2015. Випуск 13. С. 52-59. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13192
- Якимчук О.І. Психологія утвердження національної мови як державної (соціокультурний та політичний дискурс). Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії»: Збірник наукових праць / Під ред. В.Г. Воронкової. Випуск 61. Запоріжжя, РВВ ЗДІА, 2015. С.195-204. http://vestnikzgia.com.ua/article/view/47772
- Якимчук О.І. Філософсько-психологічні підвалини освітнього простору тоталітарного суспільства. Вища освіта України: Теоретичний та науково-методичний часопис. К.: Пед. пресса, 2015. №1. С. 81-86. http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2015_1_14.
- Якимчук О.І. Особенности психологии «пространства образования» тоталитарного общества. Гілея: науковий вісник: збірник наукових праць / гол. ред. В. М. Вашкевич. К.: «Видавництво «Гілея», 2015. Вип. 93 (№ 2). С. 288-293. http://nbuv.gov.ua/UJRN/gileya_2015_97_73.
2016 рік
- Мозговая Г.П. Психологічна адаптація студентської молоді до процесу навчання. Науковий часопис НПУ ім.М.П.Драгоманова. Серія 12. Психологія. 2016. Вип.4(49). С. 157-162. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_012_2016_4_22.
- Мозгова Г.П. Психологічне здоров’я: різноманітність підходів Науковий часопис НПУ ім.М.П.Драгоманова. Серія 12. Психологія. 2016. Вип.3(48) С.130-136. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_012_2016_3_20.
- Vol’nova Lesya, Zhou Qian Approaches to upbringing of spiritual culture in Ukrainian and Chinese scientific and educational area. Intellectual Archive. 2016. Volume 5. No. 3 (May-June). Toronto: Shiny Word Corp., Canada. PP. 75–85. http://suggestor.step.scopus.com/progressTracker/?trackingID=20E5191D2FF3BF7D
- Vol’nova L.M., Pastukh K.B. The possibilities and barriers of personal fulfillmentin marriage. Trends in der Entwicklung der nationalen und internationalen Wissenschaft: Sammelwerk der wissenschaftlichen artikel. Verlag SWG imex GmbH, N?rnberg, Deutschland, 2016. S. 283−286. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12571
- Vol’nova L.M. Educability as personal and psychological factors of normative behavior in the pupils. Problems of development modern science: theory and practice: Collection of scientific articles. EDEX, Madrid, España. 2016. P. 299-302. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11010
- Вольнова Л.М, Кушнірчук О.Р. Стан законодавчого забезпечення питань профілактики проституції неповнолітніх у школах-інтернатах України. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 11. Соціальна робота. Соціальна педагогіка: зб. наук. праць. К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2016. Вип. 22. С. 25-32. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11581
- Domina Ganna Anatoliyivna. Modern outlook at Psychological Services in Armed Forces of Ukraine. Trends in der Entwicklung der nationalen und internationalen Wissenschaft: Sammelwerk der wissenschaftlichen artikel. Verlag SWG imex GmbH, Nürnberg, Deutschland, 2016. S. 287−289. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12570
- Мельничук О.Б. Актуальні питання формування професійного інтелекту майбутніх фахівців соціальної сфери в контексті професійної підготовки до надання первинної психологічної допомоги кризовим клієнтам. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України. Том XI: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості. Випуск 14. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, 2016. С. 91-100. http://appsychology.org.ua/data/jrn/v11/i14/11.pdf
- Мельничук О.Б. До питання пізнавальної культури як умови становлення професійного інтелекту майбутніх фахівців соціальної сфери. Вісник Одеського національного університету. Серія: Психологія. Одеса: «Астропринт», 2016. Том 21. Випуск 1 (39). С. 196-206. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vonu_psi_2016_21_1_23.
- Ханецька Т.І. Особистісні та професійні якості психолога як умова розвитку культури мовленнєвого спілкування в умовах ВНЗ. Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки: збірник наукових праць. Випуск 4 (49). К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2016. С. 75-81. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_012_2016_4_11.
2017 рік
- Mozgova G., Beketova G. Neurophysiological characteristics of psychosomatic pathology in children and adolescents. Fundamental and applied researches in practice of leading scientific schools. 2017. Vol 23, No 5. pp. 36-43. https://farplss.org/index.php/journal/article/view/234
- Вольнова Л.М. Проектні технології як засіб підвищення професійної підготовки майбутніх психологів. Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія № 12. Психологічні науки: збірник наукових праць. К.: НПУ імені М.П. Драгоманова. 2017. № 6(51). С. 229-236. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18729
- Вольнова Л.М. Попередження психологічної дезадаптації поранених у системі соціально-психологічної реабілітації військовослужбовців. Актуальні проблеми психології: зб. наук. праць Інституту пс-ії імені Г.С.Костюка НАПН України. Том ХІ: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості. 2017. Випуск 15. С.76-84. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19065
- Дьоміна Г.А. Становлення особистісної зрілості молоді до подружнього життя як психологічна проблема у вітчизняній і зарубіжній психології. Innovative processes in education: Collective monograph. − AMEET Sp. z o.o., Lodz, Poland, 2017. – Р.40-48. (колективна монографія) http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12977
- Кушмирук (Єрмолаєва) Є.С. Параметри психологічного благополуччя студентів. Науковий вісник Херсонського державного університету. Збірник наукових праць. Серія «Психологічні науки». Випуск 4, том 2. Херсон. 2017. С.156-161. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24582
- Мельничук О.Б. Актуальні проблеми формування професійного інтелекту майбутніх фахівців соціальної сфери в контексті професійної підготовки до соціально-психологічної реабілітації учасників бойових дій. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України. Том XI: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості. Випуск 15. Київ: ТОВ «Талком», 2017. С. 338-346.
2018 рік
- Mozgova G., Beketova G. Innovative approaches to the metabolic and psychological correction of psychosomatic pathology in children and adolescents. Fundamental and applied researches in practice of leading scientific school. 2018. Vol 25, No 1. Pp. 14-22. https://farplss.org/index.php/journal/article/view/269
- Вольнова Л.М., Цьомик Х. Б. Консультативно-психологічна допомога батькам в оптимізації соціального виховання підлітків. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2018. Випуск № 61. С.37-40. http://www.chasopys.ps.npu.kiev.ua/archive/61-2018/11.pdf
- Вольнова Л.М. Реабілітаційний потенціал музичного мистецтва та форми його використання у психологічній практиці. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. Том XI: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості. Випуск 17. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, 2018. С.18-34. http://appsychology.org.ua/data/jrn/v11/i17/4.pdf
- Вольнова Л.М. Виміри психологічної проблеми в системі надання психологічної допомоги особистості. Індивідуальність у психологічних вимірах спільнот та професій: збірник наукових праць / за заг. ред. Л.В. Помиткіної, Т.В. Вашеки, О.М. Ічанської. К. : Аграр Медіа Груп, 2018. С.78-82.
- Дьоміна Г.А. Конфлікт як причина посттравматичного стресу. Пост-травматичний стресовий розлад : дорослі, діти та родини в ситуації війни : міжнародне науково-практичне видання / заг. ред.: І. Маноха, Г. Собчук. – Варшава-Київ : ПАН Гнозис, 2018. Том ІІ. С. 225-234. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23453
- Domina, G. A. The psychological difficulties of the phenomenon "Lost Twin" and possible ways to solve them. Science and education : trends and prospects : Collection of scientific articles. Aspekt Publishing of Budget Printing Center, Taunton, United States of America, 2018. Р. 365-370. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18748
- Domina G. Conflicts as a cause of post-traumatic stress. European Humanities Studies: State and Society / Europejskie Studia Humanistyczne : Państwo i Społeczeństwo. Poland-Ukraine, 2018. Issue 1(I). pp. 78-88. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23459?mode=full
- Кушмирук Є.С. Вивчення психологічного благополуччя особистості в дошкільному віці. Теорія і практика сучасної психології: зб. наук. пр. / Класич. приват. ун-т. Вип. 4. 2018. С. 139-141. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24584
- Кушмирук Є.С. Діагностика рівня задоволеності життям в осіб юнацького віку. Теорія і практика сучасної психології : зб. наук. пр. / Класич. приват. ун-т.- Вип. 3. 2018. С. 202- 205. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24583
- Кушмирук Є.С. Дослідження психологічного благополуччя особистості молодшого шкільного віку. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія : Психологічні науки / Херсон. держ. ун-т, ф-т психології, історії та соціол. Вип. 4. 2018. С. 107- 111. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24585
- Melnychuk O. Professional intelligence formation of future social sphere specialists in the context of professional training in work with military personnel with posttraumatic stress disorder. Еuropean humanities studies: State and Society 1(I) / Рsychological, medical and pedagogical aspects of post-traumatic stress in war conditions – East European Institute of Psychology. Wschodnioeuropejski Instytut Psychologii, Kyiv, Ukraine; Fundacja im. M.Reja, Krakow, Poland, 2018. pp. 89 - 100.
- Мельничук О.Б. Інтелектуальний коучинг як засіб розвитку професійного інтелекту майбутніх фахівців соціальної сфери. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України. Том XI: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості. Випуск 17. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, 2018. С. 148-163. http://www.appsychology.org.ua/data/jrn/v11/i17/13.pdf
- Якимчук О.І. Роль освіти в становленні національної свідомості українського народу (на основі творчості М. Драгоманова, І. Франка, М. Пирогова). Вища освіта України. К.: 2018, випуск № 3. С. 34-38. http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2018_3_6
- Якимчук О.І. Ключові суперечності становлення української системи освіти. Гілея: науковий вісник: збірник наукових праць. К., 2018. Випуск № 137. С. 267-270. http://nbuv.gov.ua/UJRN/gileya_2018_137_68.
- Якимчук О.І. Історичне значення та суперечності реалізації Державної національної програми “Освіта” (“Україна XXI століття”). Освітній дискурс : збірник наукових праць. К. : «Видавництво «Гілея», 2018. Вип. 8 (9-10). С. 80-91. http://nbuv.gov.ua/UJRN/eddcsp_2018_8_9.
- Якимчук О.І. Соціокультурні та економіко-політичні передумови створення Державної національної програми «Освіта» («Україна ХХІ століття»). Вісник Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. 2018. Вип. 51. С. 161-172. http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKhnpu_filos_2018_51_16.
- Якимчук О.І. Європейський вектор розвитку української освіти в період утворення незалежності. Проблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія. 2018. № 2 (12). С. 88-95. http://journals.stu.cn.ua/problemy_sotsialnoyi_roboty/article/view/157203
- Якимчук О.І. Основні ознаки та суперечності розвитку української освіти в радянський період. Мультиверсум. Філософський альманах. 2018. Випуск 3–4, С. 188-201. http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Multi_2018_3-4_17.pdf
2019 рік
- Мозгова Г.П., Бекетова Г.В. Функциональные гастроинтестинальные расстройства у детей и подростков: патогенетическая сущность, инновационные подходы к терапии. Взгляд педиатра, психолога и клинического фармаколога. Педиатрия - Восточная Европа: международный научно-практический журнал. Киев: проф. издания, 2018. Том 6, №1. С.73 -94. http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=pedeaseu_2018_6_1_10
- Мозгова Г.П., Бекетова Г.В., Бездітко Н.В. Сучасні підходи до якісного підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників на кафедрі дитячих і підліткових захворювань. Збірник наукових праць співробітників НМАПО імені П. Л. Шупика. Вип. 33/2019. С.19-28. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpsnmapo_2019_33_5.
- Дьоміна, Г. А. Психологічні особливості готовності до шлюбу сучасної молоді. Теоретичні і прикладні проблеми психології : зб. наук. пр. / Східноукр. нац. ун-т ім. Володимира Даля. Сєвєродонецьк : Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2019. №1 (48). С. 95–105. http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/24336/1/Domina%20G.A.%2C%202019%20Gotovnist%20do%20shluby.pdf
- Кушмирук Є.С. Вивчення соціальних чинників психологічного благополуччя особистості юнацького віку. Теорія і практика сучасної психології : зб. наук. пр. / Класич. приват. ун-т. Вип. 4. 2019. С. 36-40. http://www.tpsp-journal.kpu.zp.ua/archive/4_2019/part_2/9.pdf
- Ханецька Т.І., Сидоренко О.Б., Федоренко А.Ф. Самоефективність особистості у виборі копінг-стратегій поведінки. Проблеми сучасної психології: збірник наукових праць Запорізького національного університету та Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України / За ред. С.Д. Максименка, Н.Ф. Шевченко, М.Г. Ткалич. Запоріжжя: ЗНУ. 2019. № 1 (15). С. 112-122. http://journalsofznu.zp.ua/index.php/psych/article/download/399/367/
- Якимчук О.І. Досягнення та суперечності реалізації «Національної доктрини розвитку освіти у ХХІ столітті». Вища освіта України. 2019. № 1. С.62-67.
- Якимчук О.І. Соціокультурні та економіко-політичні передумови створення державної національної програми «Освіта» («Україна ХХІ століття»). Вісник ХНПУ імені ГС Сковороди" Філософія". 2019, № 51, С. 164-176. http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKhnpu_filos_2018_51_16.
2020 рік
- Вольнова Л.М., Дьоміна Г.А. Чинники виникнення та посилення проявів тривоги у дітей дошкільного віку. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. 2020, Том 12. № 9(54). С. 32-43. DOI: https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series12.2020.9(54).03
- Мельничук О.Б. Професійний інтелект та особистість. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. 2020. Том. ХІ: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості. Випуск 21. С. 246-258.
- Мельничук О., Ічанська О. Сучасні психологічні підходи до вивчення емоційного інтелекту. Індивідуальність у психологічних вимірах спільнот та професій: збірник наукових праць / за заг. ред. Л.В. Помиткіної, О.М.Ічанської. – К. : ТОВ «Альфа-ПІК», 2020. С.62-67. http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/42086
Практичне навчання
Практична підготовка студентів кафедри психосоматики та психологічної реабілітації
Психологічна практика являє собою одну з основних складових практичної підготовки студентів-психологів. Даний вид практичної діяльності є одним із найскладніших видів навчальної роботи студентів, підготовки їх до виробничої діяльності, до науково-дослідної роботи в галузі практичної психології. Психологічна практика передбачає розвиток професійно-важливих якостей студентів, формування професійного мислення, розвиток у них умінь проведення психодіагностичного обстеження, здійснення психоконсультативної, психопрофілактичної, психокорекційної, реабілітаційної роботи, формування практичних вмінь та навичок роботи викладача психологічних дисциплін.
Професія психолога вимагає від нього знань та умінь роботи з людьми різного віку та соціального статусу, тому метою виробничої психокорекційної практики є засвоєння, закріплення, поглиблення, творче використання теоретичних та методичних знань, оволодіння студентами практичними вміннями та основними навичками прикладної психологічної діяльності в закладах різного типу, в яких працюють фахівці з психології: школи, гімназії, ліцеї, коледжі, вищі навчальні заклади, центри соціальних служб для молоді, центри зайнятості та ін.
Викладачі кафедри психосоматики та психологічної реабілітації факультету психології використовують власні наукові доробки у розроблення актуальних варіантів завдань виробничої психокорекційної практики, постійно поновлюють типову та робочу програми з усіх виробничої психокорекційної практики, методичні рекомендації для студентів.
Практика організовується випусковою кафедрою психосоматики та психологічної реабілітації.
Відповідальна за організацію та проведення виробничої психокорекційної практики по кафедрі – ст. вилкладач Праченко О.К.
Відповідальна за організацію та проведення виробничої психокорекційної практики на факультеті – доцент Ханецька Т.І.
Практика була організована та проведена у відповідності із затвердженим графіком з 09.11.20 по 22.12.20 року і тривала 6 тижнів.
Всі студентські групи закріплюються у відповідності із запланованим навчальним навантаженням викладачів кафедри психосоматики та психологічної реабілітації за методистом-керівником практики.
Перед початком практики була проведена настановча конференція відповідальним за даний вид практики та координатором психологічної практики від кафедри. На настановчій конференції студенти були ознайомлені з основними завданнями виробничої психокорекційної практики, умовами організації та порядком її проходження.
Базові заклади
для проведення виробничої психокорекційної практики студентів
факультету психології
в 2020-2021 навчальному році
№ п/п |
Повна назва закладу |
Адреса |
Вид практики, курс, семестр |
Код та найменування спеціальності |
№ угоди, дата укладання, термін дії угоди |
1. |
Шевченківський районний в м. Києві Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді |
м. Київ, вул. Коперника, 10 |
Виробнича психокорекційна - 4 курс (7 семестр); |
053 «Психологія» |
2019 ФП 271, 26.11.2019 р. Термін дії до 26.11.2024 р. |
2. |
ГО «Фундація «Гармонізоване суспільство»» |
м. Київ, вул. Кирилівська, 60 д |
Виробнича психокорекційна - 4 курс (7 семестр); |
053 «Психологія» |
2019 ФП 298, 24.11.2019 р. Термін дії до 24.11.2024 р. |
3. |
ЗОШ №184 |
м. Київ, вул. Вільде, 6 |
Виробнича психокорекційна - 4 курс (7 семестр) |
053 «Психологія» |
2019 ФП 272 06.09.2019 р. Термін дії до 06.09.2024 р. |
4. |
Центр психологічної допомоги «Пелюстки» |
м. Київ, пр-т Оболонський, 21 |
Виробнича психокорекційна - 4 курс (7 семестр) |
053 «Психологія» |
2019 ФП 279 16.09.2019 р. Термін дії до 16.09.2023 р. |
5. |
Навчально-виховний комплекс «Гармонія» |
Київська обл., Києво-Святошинський р-н, с. Софіївська Борщагівка, вул. Миру, 40 |
Виробнича психокорекційна - 4 курс (7 семестр) |
053 «Психологія» |
2019 ФП 276 09.09.2019 р. Термін дії до 09.09.2025 р. |
6. |
ТОВ Центр адиктології «Нове життя» |
Київська обл., Бориспільський р-н, с. Гора, вул. Франка, 18 |
Виробнича психокорекційна - 4 курс (7 семестр) |
053 «Психологія» |
2019 ФП 282 19.09.2019 р. Термін дії до 19.09.2024 р. |
7. |
Броварська ЗОШ №9 |
Київська обл., м. Бровари, вул. Героїв Небесної Сотні, 13 |
Виробнича психокорекційна - 4 курс (7 семестр) |
053 «Психологія» |
2019 ФП 283 19.09.2019 р. Термін дії до 19.09.2024 р. |
8. |
ГО «Могутня нація» |
м. Київ, Кучмін Яр, 19 |
Виробнича психокорекційна - 4 курс (7 семестр) |
053 «Психологія» |
2019 ФП 277 17.09.2019 р. Термін дії до 01.09.2024 р. |
9. |
ЗДО №262 |
м. Київ, вул. Жилянська, 84 |
Виробнича психокорекційна - 4 курс (7 семестр) |
053 «Психологія» |
2019 ФП 275 17.09.2019 р. Термін дії до 01.09.2021 р. |
10. |
ЗДО № 481 |
м. Київ, б-р Перова, 8-а |
Виробнича психокорекційна - 4 курс (7 семестр) |
053 «Психологія» |
2019 ФП 274 16.09.2019 р. Термін дії до 01.09.2024 р. |
11. |
ЗОШ № 58 |
м. Київ, пров. А. Горської, 3 |
Виробнича психокорекційна - 4 курс (7 семестр) |
053 «Психологія» |
2019 ФП 273 16.09.2019 р. Термін дії до 01.09.2024 р. |
12. |
ЗОШ № 175 ім. Марченка |
м. Київ, вул. Щербаківського, 58-А |
Виробнича психокорекційна - 4 курс (7 семестр) |
053 «Психологія» |
2019 ФП 263 14.01.2019 р. Термін дії до 14.01. 24 р. |
13. |
Київський палац дітей та юнацтва |
м. Київ, вул. Мазепи, 13 |
Виробнича психокорекційна - 4 курс (7 семестр); |
053 «Психологія» |
2019 ФП 295 18.12.2019 р. Термін дії до 31.12. 20 р. |
Після завершення терміну проходження виробничої психокорекційної практики студенти подають на кафедру керівникам практики письмові, відео та фото матеріали за результатами виконання обраних і узгоджених із керівником практики завдань.
У 2020/2021 н.р. у зв’язку із запровадженим карантином, студенти мали проходили практику дистанційно тільки по узгодженню із керівником від бази практики