Генератори та поглиначі енергії: психологічна вправа

Мета: проаналізувати, що на даному етапі вас наповнює, дає ресурс, а що навпаки знесилює; вихід у ресурсний стан
✖️ Вправа не підходить для людей, які знаходяться у гострій травмі, екстремальних умовах життя
🟢 Хід роботи
🔰Накресліть таблицю як на додатку до вправи (картинка до допису)
❗️Важливо!
Одні і ті ж самі люди, заняття, місця можуть бути одночасно і генераторами енергії, і її поглиначами. Наприклад, перегляд фільмів може приносити і задоволення, і забирати енергію. У спілкуванні з однією й тією ж людиною можна отримувати і радість, і відчувати напругу.
✅Сфокусуйтеся на своєму сприйнятті саме у теперішньому часі/стані, без апеляції до минулого чи тривоги за майбутнє.
🔰 У рядок «Поглиначі енергії» випишіть:
🟠 людей, у спілкуванні з якими ви втрачаєте енергію, відчуваєте себе спустошеними, роздратованими тощо
🟠 речі, дії, справи і завдання, які викликають напругу, апатію, крадуть енергію
🟠 місця, де ви відчуваєте дискомфорт, напругу, втому, виснаження тощо
🔰 У рядок «Генератори енергії» випишіть:
🟢 людей, у спілкуванні з якими ви відчуваєте підйом енергії, натхнення, спокій, комфорт
🟢 речі, заняття, які наповнюють, викликають інтерес, стимулюють до розвитку, надихають
🟢 місця, де ви відчуваєте прилив сил, спокій, відновлення
🔰 Питання для саморефлексії
✔ Який із рядків є більш заповненим: поглиначі енергії чи генератори енергії? Відповідно, на даному етапі життя наскільки є баланс між виснаженням та наповненням.
✔ Що із того, що позначено у «поглиначах енергії» ви можете прибрати з життя або мінімалізувати негативний вплив?
Якщо це близька людина, з якою ви не можете не контактувати, подумати, чи можливо обмежити контакт чи змінити стиль спілкування. Якщо це некомфортні місця, заняття, які ви не можете оминути, подумати, які доступні зміни можна внести, щоб відчувати себе більш спокійно (у такому випадку добре застосовувати техніки стабілізації емоційного стану).
✔ Якщо одна й та сама людина, заняття, місце знаходяться одразу у двох полюсах, подумати, як можна пропрацювати негативні аспекти і посилити сильні сторони.
✔ Які «генератори енергії» є для вас найбільш помічними, опорними? Якщо їх недостатньо, подумайте, що б ви могли додати у своє життя із того, що видається доступним на даний момент, відповідно до життєвої ситуації.
✔ Що варто осмислити про себе, які рішення прийняти, щоб «генераторів енергії» ставало все більше, а «поглиначів» зменшувалось?
🔰 Запишіть у нижньому полі таблиці свій висновок, побажання, слова підтримки, які будуть фокусом на вихід у ресурсний стан
🔰 Для додаткового арт-терапевтичного ефекту намалюйте кольоровими олівцями чи фарбами будь-яку рослину. На її листочках/пелюстках/гілках запишіть те, що вас підтримує та наповнює енергією та чому у майбутньому ви хочете дати розвиток.
🟢 Відслідковуйте свій стан у момент малювання, дозвольте собі наповнитися позитивними енергіями під час творчого процесу.
🌿 Рослинні символи активізують проективні механізми психіки, які направлені на відродження, самозцілення, розвиток.
🍀 Важливо розуміти, що життя не є утопією, і завжди у більшій чи меншій мірі будуть фактори, які забиратимуть енергію. Головне, щоб ви мали, помічали та знаходили те, що вас наповнюватиме ресурсом та даватиме сили рухатися далі.
Модифікація вправи: Анна Паливода - аналітично орієнтована психологиня, кризова консультантка